KIYICI İLE DAİMİ MIKNATISLI DC MOTOR 4 BÖLGELİ KONTROLÜ



Elektrik Makineleri Endüstriyel Uygulamaları dönem içi yaptığım araştırma ödevi umarım yardımcı olur.

Doğru akım makinaları akımı elde edilişi ve kullanış amacına göre generatör ve motor olarak ikiye ayrılır. Fakat yapıları yönünden aralarında fark yoktur. Sadece kullanış amacına göre farklıdırlar. Bir doğru akım makinası kutuplar, endüvi ve kollektör olmak üzere toplam üç bölümden oluşur. Makinada elektromanyetik alanın elde edildiği kısım “ana kutup” olarak adlandırılır. Doğru akım makinasında duran kısım stator olup, karkas ve üzerine yerleştirilmiş ana ve yardımcı kutuplardan meydana gelir. “endüvi” ise manyetik kuvvet çizgileri içerisinde dönerek hareket eden, elektrik enerjisinin veya mekanik enerjinin elde edildiği silindirik kısımdır. Endüvide elde edilen gerilimi dış devreye veya elektrik enerjisini endüviye ileten birbirinden ve gövdeden yalıtılmış, bakır dilimler topluluğuna “kollektör” denir.


Yazının Tamamı

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel çalışma işimize yarayacak teşekkür ediyorum paylaştığın için...

onur kalecik dedi ki...

İşinize yaradığına sevindim iyi çalışmalar..

Adsız dedi ki...

Ben de tam bu konuyu araştırıyordum. Fakat yazının tamamına ulaşamıyorum. Yardımcı olur musunuz?